כללי

מצברי AGM


AGM – Absorbent glass mat 


מיוצרים בטכנולוגיית VRLA – Valve regulated Lead Acid.


טכנולוגיה שמבצעת פעולות וויסות של לחץ תוך שימוש בשסתומים המיוחדים שלו. עומקם של מצברי AGM הינו עד 80 אחוזים בלבד, לעומת מצברים רגילים שבהם עומס הפריקה עומד על 50 אחוזים בלבד.


מצברים חדשניים הנוצרו בשנים האחרונות, בעלי יתרונות גבוהים מאשר למצברים רגילים. מצברי AGM לא זקוקים לטיפול ותחזוקה שוטפת של מים, ללא פליטת גז, ניתן להתקינם בתנוחות וזוויות שונות, מצבר AGM הינו מצבר מסוג SPILL PROOF   המונע נזילה של חומצה הקיימת במצבר בעת תאונה או תקלה כמו שבר של המצבר. 

מצברי  AGM הינם מצברים אטומים שבתוכם קיים ג'ל הספוג בין הלוחות המפרידים את תאי המצבר, בשל כך אין הצטברות של נוזל החומצה בתוך תאי המצבר. על פי הנחיית יצרני הרכב, מומלץ לרכוש מסיבות בטיחותיות את המצברים הללו, בדגש על רכבי יוקרה. ישנו שסתום ביטחון המיועד למקרה שנוצר לחץ גבוה, השסתום פורק את הלחץ אשר מצטבר ומונע עוצמות לחצים גבוהות עקב טעינת יתר או טמפרטורה גבוהה מדי. רוב מצברי AGM הינם מצברי פריקה עמוקה ברוב המכוניות ואף משמשים כעזרה בהתנעה לרכבים מיוחדים.

מצברים מסוג זה מותאמים לרכבים אשר המנוע שלהם כבה בכל עצירה וזאת כדי להקטין את צריכת הדלק ואת הכמות הגדולה של החומרים והגזים הנפלטים החוצה ויוצרים זיהום אוויר.

לאור כיבוי המנוע ישנו צורך להתקין ברכבים הללו מצבר אשר מסוגל לפרוק ולטעון פעמים רבות במהלך נסיעה. 

מצבר זה מספק אנרגיה למערכות המשויכות אליו כמו מזגן, רדיו, הגה כוח וחלונות חשמליים. אף שהוא משתמש באנרגיה רבה לצורך תפעול המערכות הללו ,הוא מוכן בכל דקה גם להתנעה מחודשת של המנוע.

אפשר ליהנות ממצברי AGM לתקופות ארוכות יותר, עד פי חמש ממצברים רגילים. 

מדובר במצברים איכותיים, אמינים ועם אפס תקלות אף על פי שהנהגים נוסעים עם הרכבים הללו גם בדרכים שאינן רגילות. 

האלקטרוליט במצבר מנוצל עד שהוא מרוקן לגמרי, מצברי AGM הינם מצברים עמידים ברמה מאוד גבוהה בעת פריקה וטעינה, עקב יצור החשמל אשר מצברי AGM מייצרים בכל פעם בו מצבר AGM מטעין את עצמו, מצברי AGM מיועדים בעיקר לרכבים חדשניים שאפשר להטעין אותם במתח גבוה דרך האלטרנטור או דרך מערך הבלמים. הפריקה העצמית היא נמוכה ביותר.